Zsúrkocsi restaurálása

 Idővel a sellakk megkopik és elveszíti fényét, a bútor felületét éri a nap, hat rá a páratartalom. Az első lépés, hogy denaturált szesszel áttörölgetjük, így a maradék lakk és rárakodott kosz könnyen eltávolítható.



A csiszolás citlinggel kezdjük, és 150- es, 180 –as papírral folytatjuk. A láthatóvá vált sérüléseket és hibákat folyékonyfával javítjuk és egy utolsó csiszolással véglegesítjük. Az éleken keletkezett sérüléseket csak mértékkel lehet elcsiszolni a maradékot a sellakk kitölti, de színben más lesz.



Zitling és csiszolás után

Zitling és csiszolás után



Zitling és csiszolás

A lecsiszolt bútort egy- két napig pihentetjük, hogy a környezetből nedvességet vegyen fel. Az egyedi szín és frissességhez világos dió pácot adtunk. A pác a szín mellett a régi fának egy kis rugalmasságot is ad.



A szeszben oldott sellakk felhordása és „hizlalása” rétegről rétegre egyre több védelmet és fényt ad a bútornak. A sellakk rugalmas és tartós, ezek mellett az elkövetkező 50 évben egy kis olajjal – könnyű olaj – az elkészült pompájában fenntartható.

Sellakk labdával

Sellakk labdával

Sellakk labdával

Sellakk labdával

Sellakk labdával

Sellakk - labdával

A fémrészek tisztítás után polírozva, a kerekek gumi felülete bőrolajjal kezelve kerülnek fel a kész bútorra.


Politúrban fénylő zsúrkocsi

Politúrozott, kész zsúrkocsi

Politúrozott zsúrkocsi

Politúrozott zsúrkocsi

ArcDesign Facebook oldala:

Megjegyzések